måndag 19 mars 2012

Vardagskreativitet

Jag skäms så över att jag inte har bloggat på vad som känns som en evighet. Anledningen till detta är enkel. Det är så mycket som händer just nu så det finns knappt någon tid att vara kreativ på. Därför finns det knappt nått att blogga om.

All min kreativitet läggs just nu på att göra uppgifter för skolan. och planera lektioner på jobbet och VFU (verksamhetsförlagt utbildning) och förbereda undervisningen jag ska hålla på påsklovslägret. Idag påbörjade mina elever på ett tidningsprojekt och på min vfu har jag planerat ett upplägg lektioner med en anvslutande hemuppgift. Det är svårare än vad man tror.

Jag vet att många anser att vem som helt kan gå in och undervisa. Speciellt när det gäller yngre åldrar. Så är verkligen inte fallet. Kraven som ställs på oss och vad som ska ingå i våra arbetsuppgifter är så många och komplexa att jag ibland undrar om jag kommer vara redo för detta efter 4,5 års utbildning. Kreativitet krävs i alla fall på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar