onsdag 23 maj 2012

På promenad genom stan

På ett ögonblick gick det, från en allt för kall vår till härligt sommarväder. På en gång vaknar staden till liv igen. Människor finns och rör sig överallt och man känner energin som strömmar runt omkring.

Jag missade min buss hem med en minut ikväll och fick vandra över vår stads köpmansgata för att ta mig till den busshållsplats från vilken den andra bussen hem avgår. Jag måste säga att det finns nackdelar med den stad jag bor i, det går inte att förneka., men det är en väldigt vacker stad. På promenad genom stan stannar jag flera gånger och förundras och inspireras av allt det vackra Gud har skapat runt omkring mig.

Just nu när jag skriver detta sitter jag i gräset under ett träd i den varma sommarkvällen, jag har saknat detta. Jag har saknat den svenska sommaren.

1 kommentar: