tisdag 24 augusti 2010

Amigurumi

Jag har nu, tvärt emot vad jag trodde för sex månader sedan, börjat med amigurumi. För er som inte vet det så är det en stil på virkade figurer. Stilen gick från början ut på att figurerna har stora huvuden och smala kroppar, men idag kallar man de flesta virkade figurer för amigurumi.

De figurer som jag har börjat med är presenter och julklappar, så figurerna kommer inte publiceras på mina pågående projekt, inte heller kommer det publiceras några bilder förrän efter bemärkelsedagarna.

De flesta av figurerna följer inte heller den amigurumiska stilen utan är helt enkelt kända figurer som folk har lagt upp beskrivningar på gratis på nätet.

Nu är jag ganska glad att jag är en liten samlare för jag har massor med stoppning hemma som jag inte haft någon användning för som jag nu kan stoppa mina figurer med. :)

1 kommentar: