onsdag 27 juli 2011

Att skapa en god förutsättning

Det är ganska mycket som har hänt de senaste veckorna. Just nu så går jag igenom en ganska stor utveckling och förändring av mitt liv och det är lite läskigt, för man vet ju inte riktigt vad som ska komma ut på andra sidan.

Är det någonting jag lärt mig de senaste dagarna så är det att man måste själv skapa sina förutsättningar. Jag kan vara med och påverka och skapa ett bättre liv för mig själv genom att tänka och vara positiv. Jag har någonstans alltid tänkt såhär och försökt leva så men under den senaste veckan har jag verkligen märkt vilken skillnad det kan göra.

Jag vill dock poängtera i samma andetag som jag skriver detta att jag inte tror att allt beror på hur man tänker. Vissa saker hände bara utan att det finns någon förklaring till det.

Men inställning gör skillnad, ibland ganska stor skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar