onsdag 20 juli 2011

En skiss av min vardag

Jag vet inte vad som händer med tiden, ena stunden är det maj och nästa är vi i mitten av juli. Dagarna går i ett, ingen dag den andra lik och det där med att planera sin tid fungerar inte heller. Så nu sitter jag här med en kalender som säger en helt annan sak en vad mitt riktiga liv säger och jag vet inte riktigt hur jag ska få dessa två att gå ihop. Det är ju mycket roligare att göra det som är roligt än det man måste göra.

För några veckor sedan var vi åter i Ransäter på dragspelsstämma, en möjlighet att andas lite och få med sig några myggbett hem. Där fann jag inspirationen att skissa lite och på något mirakulöst sätt lyckades jag måla min stora kärlek, mannen i mitt liv. Detta trots att han härjade runt hela tiden och knappt satt still en sekund. Det bidrog dock till att skissen inte blev så lik som den annars kanske hade kunnat bli. Dessutom var det ett bra tag sedan jag skissade någonting så man är nog lite ringrostig och jag hade lyckas att glömma suddet hemma så jag fick improvisera lite.

Bilden har dessutom tagits med kameran i min dator och kvalitén är därför inte den bästa, men jag är nöjd med skissen.

1 kommentar: