tisdag 22 november 2011

Baren

I helgen blev mitt och kärlekens gemensamma projekt färdigt efter ca 1,5 veckas arbete. Jag har fotograferat processen och kommer för första gången i denna bloggs historia faktiskt lägga upp bilder på något som jag i tidigare inlägg sagt att jag ska lägga upp :D
Vårt gemensamma projekt har varit att bygga en bar tillsammans. Kärleken har velat detta länge men jag blev inte helt övertygad förrän efter vår resa till Dublin.

Det första vi gjorde var att vi åkte till Myrorna och införskaffade oss ett skåp, ett renoveringsobjekt som var extra billigt pågrund av repor och en glassruta som saknades i ena dörren.


Dörrarna skruvade vi helt enkelt av efter att jag förklarat för min kärlek att det var nog så effektivt och att man inte alls behöver slå bort dörrarna. :)

Efter det skruvade vi loss bordsbänken på vårt vardagsrumsbord, mätte undersidan så att fasningen skulle få plats på skåpet...

Det gjorde det inte så vi fick helt enkelt slå/såga bort en bit av kanterna så att skivan skulle ligga stadigt på skåpet och inte glida av eller lossna. Nu sitter skivan hårt och tryggt.

Samtidigt som kärleken började såga på skåpet började jag måla och skissa på den bild som skulle sitta på framsidan av baren. Canvasduken är köpt på Clas Ohlsson

Efter ett antal dagar var skåpet klart och vi torkade av och bar in den i vardagsrummet.

Vi flyttade om lite hyllor och började lägga ut och fixa i ordning kring baren.

Den tidigare vardagsbordsskivan passade bra som barskiva och den är dessutom lätt att torka av. Vi kan dessutom fortfarande sätta tillbaka den om vi känner för det.

Kärleken är överlycklig och väldigt nöjd med det arbete som vi åstakommit tillsammans. Men än var inte riktigt allting klart.

I ytterligare en vecka jobbade jag med den största tavlan jag målat hittills. den mäter 1x1,22 m. Jag skissade av en bild som jag redigerat i PS. Jag har aldrig gjort så på fri hand förut och blev väldigt nöjd med resultatet.
Så här är nu det slutgiltiga resultatet av vår bar som heter: barré, och vi är båda jätte nöjda med resultatet.

Varje liten detalj är anpassad efter oss och vad vi gillar och vill ha.


Så nu närmar sig första advent och julstök. Någonting som jag ser fram emot mellan C-uppsatsskrivandet.

3 kommentarer:

  1. Men shit så häftigt!
    En alldeles egen BAR :)
    Bra priser också antar jag...? *fniss*


    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Snyggt som attan, se bara till att bartendern inte tullar av spriten för mycket...:o)

    SvaraRadera
  3. Oj vad fin, vilket arbete som jag får se live på söndag. =)

    SvaraRadera