måndag 14 november 2011

Struktur

Så har man börjat skriva C-uppsats. Återigen är mitt liv så strukturerad som den bara kan bli med tider platser och uppgifter att göra. Så för att jag ska kunna hålla koll på vad jag ska göra och när behövs några väldigt viktiga verktyg som jag inte skulle kunna klara mig utan.


För det första: Min kalender, där skriver jag allt! Tider, platser, saker som ska göras, böcker som ska läsas, när jag ska ta paus och ibland när jag ska äta.



För det andra: Ett flertalet fantastiska appar med påminnelser av alla de möjliga slag som ringer, vibrerar och larmar när saker och ting ska göras så att jag även där blir påmind om jag skulle glömma att kolla min kalender.



För det sista: Jag skulle inte kalla detta för ett verktyg men ett nog så viktigt inslag för att jag ska överleva min vardag. Min kärlek och mina vänner. De är dessa underbara människor som hugger tag i mig och får mig att glömma allt vad ansvar, planering och struktur heter för en stund så att jag håller mig frisk och inte drunknar i min kalender. Detta är grundläggande för att jag ska klara av att vara så strukturerad i alla andra avseenden av mitt liv, att det finns en oas där jag får vara helt spontan och ostrukturerad. Det är jätteskönt!




Just nu håller jag på att måla den största tavlan jag hittills målat. Den mäter 1 m på höjden och 1,22 meter på bredden. Det jag har målat hittills är jag väldigt nöjd med och jag tror att jag kommer bli väldigt nöjd med resultatet. Mitt och kärlekens gemensamma projekt har dock dragit ut på tiden och det kanske blir klart helgen som kommer. Jag hoppas det i alla fall så att jag kan lägga upp bilderna här.



Nu ska jag planera lite undervisning innan det bär vidare på nya äventyr. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar