onsdag 28 december 2011

Eget garn

Jag fick ull av min kära syster i julklapp. Ull som är obehandlat och klippta från får som en bekant till henne slaktat. Jag har aldrig själv tvättat ull så det ska bli spännande. Men jisses vad det luktar får om ullen. :)

Men jag har ganska mycket ull som är tvättat redan. Jag köpte det när jag skaffade spinnrocken, och den ullen ska jag ska göra garn av först. Jag är ganska sugen på att börja spinna igen nu, men jag behöver fler spolar. Som tur är finns tradera så nu ska jag bara vinna aktionen, så kan jag tvinna mina trådar sen.

Sen ska jag bara komma på vad jag ska sticka eller virka av garnet också. Det ska bli roligt. :)

1 kommentar:

  1. Åh va mysigt med egenspunnet (heter det så måntro) garn. det får mig att tänka på när jag va liten...

    När jag va liten hade min farmor och farfar en långhårig hund (typ korsning mellan collie och skäfer).De borstade hunden och den päls som följde med i borsten blandade hon ut i det garn av fårull hon spann. Sedan stickade hon fina tumvantar till mej. tack vare hundpälsen så blev de lite mer silkeslena och fina än vad bara fårullet hade gjort dem :)

    hoppas allt är bra med dej :)


    kram
    Anette

    SvaraRadera