onsdag 2 juni 2010

Solstrålar och morotskaka

Jag älskar det här vädret. Det känns som att all vintertrötthet är som bortblåst och jag bara vill suga in varje ljus timme som går. Trots detta kan jag inte låta bli att ta en eftermiddagslur efter maten, väldigt trevligt.

Jag bakade en morotskaka igår, vi skulle ha avslutningsfika i skolan. Jag älskar morotskaka! Det känns som att man är nyttig på något sätt fast man egentligen vet att den där kakan inte bara innehåller morötter. Jag funderar på om man kan använda samma recept med någon annan huvudingrediens. Min pojkvän föreslog päron, det kanske funkar, jag får testa någon dag.

Har spelat lite gitarr såhär på kvällskvisten. Jag jobbar på att lära mig spela bra, hittills är jag självlärd sen nio månader och har svårt med barréackorden (eller hur det stavas) och andra lite skumma ackord, men några låtar kan jag allt dra av om jag får träna lite först. ;)
Hur som helst är det en trevlig sysselsättning och vem vet en dag kanske jag till och med kan skriva en låt...

2 kommentarer:

  1. Morotkaka låter mums! vi får baka när jag kommer tillbaka <3

    Har inte sett att du haft en blogg innan men nu här ska följas! ;) älskar dig <3:t mitt!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du vill följa, jag ska försöka skriva med lite jämna mellanrum. ;) Ser fram emot att du kommer tillbaka. <3

    SvaraRadera