måndag 14 juni 2010

Virka, känns som en bra grej att kunna

Nu är jag nästan frisk igen, efter runt en vecka med förkylning och huvudvärk börjar jag känna mig bättre.

Idag var jag i en av våra lokala garnbutiker som är återförsäljare av bland annat Drops garnutbud. Jag har nämligen bestämt mig för att lära mig virka. Det känns som att det kan vara bra att kunna för framtida händelser, jag ska vara med och leda en intressegrupp under lite mindre än en vecka där vi ska erbjuda bland annat stickning och virkning. Dessutom kan det nog vara bra när man stickar som en grej att kunna komplettera med.

Så nu har jag börjat på en liten påse i gult (bilder kommer), vi får väl se hur slutresultatet blir...

Passade dessutom på att köpa lite garn till en mössa jag har tänkt göra under ett bra tag nu. Men jag skjuter nog upp lite till med att börja på den. Har fortfarande inte riktigt lärt mig att ha för många projekt igång samtidigt. ;)

3 kommentarer:

  1. Lycka till med virket!

    SvaraRadera
  2. Ja, ge oss bilder! =)

    Det där med att ha flera projekt samtidigt kommer av sig självt. Vissa dagar mår man bra av att ockupera hjärnan med något nytt!

    Åh, i höst måste du och jag ta en fika (fröken brogrens veranda kanske?) och sticka ihop!

    SvaraRadera
  3. Absolut!!! Dessutom finns det ju trevliga stickcaféer lite här och var i staden som kan vara värda att besöka. :)

    SvaraRadera