måndag 19 juli 2010

20-talshatt

Den senaste helgen har varit fullsmockad med möten med människor. Det har varit jättekul och idag har jag varit jättetrött. Det känns i alla fall bra att ha flera ev mina nära och kära på cykelavstånd och att de som är på längre avstånd ändå håller sig inom den svenska gränsen så att det inte blir så dyrt att ringa.

Samtidigt som jag har haft denna supersociala helg har jag funnit lite tid att jobba på min virkning. Jag har virkat ett mönster från en av böckerna jag köpte på seconhand. Mönstret heter 20-talshatt och finns i Stora boken om handarbete. Jag har anpassat mönstret lite till garnet och virknålarna jag hade hemma har har därför använt garnet Drops Paris och virknål nr 4,5. I mönstret anges virknål nr 3.

Bilderna är lite suddiga, det får ni överleva. ;)

1 kommentar: