fredag 30 juli 2010

Höstkänslor

Det är juli, det borde vara varmt, soligt, med bad och glass, men nej. Det är regn (80 mm på ett dygn), grått, kallt och blåsigt. Jag och mina vänner omkring mig klär på oss varma kläder, halsdukar, sjalar och dricker te i mängder. Mitt i allt detta uppstår då mina höstkänslor. Konstigt nog är det ganska mysigt. Jag som egentligen älskar sommaren och har längtat till den hela året ser faktiskt fram emot hösten. Att sitta inne med en varm kopp te, en stickning och krypa upp i soffan med en varm filt och tofflor låter ganska mysigt. Jag ser fram emot att vardagen ska dra igång igen med för många projekt och för lite tid. Men även om jag längtar får det gärna bli varmt och sommar igen, i alla fall till slutet på augusti...

1 kommentar:

  1. Jag håller med, gärna varmt hela augusti, men sen får det bli en skön höst.

    SvaraRadera