onsdag 7 juli 2010

Återbruk

Jag satt och bläddrade lite i böckerna som jag köpte på secondhand och blev inspirerad att sy en klänning, men jag kände att jag ville göra den lite annorlunda. Jag gick tillbaka till seconhandbutiken och köpte tyget som jag skulle sy klänningen av där istället för att köpa nytt tyg. Jag var nyligen på ett seminarium om hantverk där man talade jättemycket om återbruk och där en tjej hade sytt sin kompis bröllopsklänning av två par gamla gardiner. Så jag tänkte om gardiner är bra nog att så en brudklänning av kan jag nog sy en vanlig klänning av ett par fina gardiner. Jag hittade ett par gröna bomullsgardiner som jag nu delvis har sytt om till en klänning. Av tyget som blev över tänker jag sy några tygväskor och småbitarna ska jag spara till olika lapp-kreationer.
Just nu ligger klänningen i tvätten, men så fort den är tvättad kommer det komma bilder.

1 kommentar:

  1. Åh, spännande! Du och Johanna får lära mig att sy i höst tycker jag! Saknar dig <3

    SvaraRadera