fredag 24 augusti 2012

Blå fingrar!

Detta är efter att jag tvättat händerna...

Nu har jag tagit mig förbi hälen och har bara ca 19 cm kvar innan sockorna är klara. Men jag har ett intressant problem med garnet. Jag blir blå om händerna när jag stickar med det och trots att jag tvättar händerna har jag en blå rand på pekfingret eftersom garnet "löper" på det fingret när jag stickar. Jag vet inte varför det är så eller vad jag ska göra åt det men har någon ett förslag får ni gärna höra av er. Jag blev som mest blå när jag stickade den gråa delen av sockan så jag tror att det har att göra med färgen på garnet. Min plan är att tvätta sockorna så fort de är klara, men vi får väl se om det fungerar eller ej.


De är nog klara innan hösten dragit igång på riktigt i alla fall.








Sockorna är stickade av garnet "Let's knit"från svarta fåret. Det består av 75% Superwash ull och 25% Polyamid. Jag använder mig av stickor med storleken 3 mm men beskrivningen säger 2 1/2 mm. Mönstret på sockorna finns på insidan av banderollen som omger garnet när man köper dem och ett nystan räcker till minst ett par sockor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar