torsdag 16 augusti 2012

Ull-sockor

Idag blev jag klar med den bolero som jag arbetat med i sommar. Den ska bara spännas ut så är den helt klar. Så nu har jag börjat på ett nytt stickprojekt, jag ska göra ett par sockor till hösten. Förra året hade jag samma plan men det blev bara en och en halv socka, som jag ska göra klart nån dag. Jag tappade liksom suget efter den första. För att undvika det denna gång stickar jag nu båda sockorna samtidigt. På så sätt hoppas jag att jag inte ska känna mig uttråkad när jag matte göra samma sak en gång till.

Min kära vän Sara lärde mig för ett tag sedan att sticka allt på rundstickor, inklusive små runda saker. Några månader senare lärde hon mig att om man stickar små saker på en stor rundsticka får man plats med flera saker samtidigt. Exempelvis två vantar eller två strumpor. Så här om dagen köpte jag ett tunt ullgarn och jag har nu påbörjat att sticka dem samtidigt, från varsin ende av garnet. Detta har jag aldrig gjort tidigare så jag är lite orolig för trassel, men jag ber en bön och sen stickar vi. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar